Healthy Oat Waffles

Op een ochtend dat ik wat meer tijd heb vind ik het altijd lekker om met een ontbijtje te beginnen met Pancakes of met Wafels. Gewoon van 3 ingredi├źnten (en een beetje bakpoeder) die ik bijna altijd wel in huis heb; havermout, eieren en banaan. Heerlijk te combineren met fruit en of magere kwark. Ook zin in zo een lekker voedzaam ontbijtje? Het recept vind je hieronder.

Eet smakelijk!

 

Havermout wafels

Prep Time: 10 minutes
Servings: 1
Calories: 470 kcal

De basis van dit recept is vergelijkbaar met de Havermout pancakes. Maar het bakken van wafels, als je een wafelijzer hebt, is eigenlijk nog simpeler! In het weekend zin in en verwen ontbijtje? Het recept vind je hieronder.

Eet smakelijk!

Print

Ingredients

  • 100 g Oatmeal
  • 100 g Banana
  • 2 pcs Eggs
  • 1 tbsp Baking powder

Instructions

  1. Prak de banaan in een kom.
  2. Voeg vervolgens de eieren toe en mix het met een staafmixer tot een glad geheel.

  3. Voeg de (fijn gemalen) havermout en bakpoeder toe en mix het geheel tot een gladde massa.

  4. Vet het wafelijzer iets in en schep het deeg op de ene helft van het wafelijzer.

  5. Draai na een tijdje het wafelijzer om, om beide kanten goed te laten rijzen en bruin te laten worden, Als de wafels bruin zijn, zijn ze klaar.


  6. Leg ze op je bord, voeg evt wat kwark en fruit toe.

  7. Njoy!

Nutrition Facts
Havermout wafels
Amount Per Serving
Calories 470 Calories from Fat 54
% Daily Value*
Total Fat 6g 9%
Saturated Fat 1g 5%
Cholesterol 7mg 2%
Sodium 18mg 1%
Potassium 1920mg 55%
Total Carbohydrates 95g 32%
Dietary Fiber 12g 48%
Sugars 13g
Protein 17g 34%
Vitamin A 1.3%
Vitamin C 10.6%
Calcium 57.2%
Iron 30.2%
* Percent Daily Values are based on a 2000 calorie diet.