Healthy Oat Waffles

Op een ochtend dat ik wat meer tijd heb vind ik het altijd lekker om met een ontbijtje te beginnen met Pancakes of met Wafels. Gewoon van 3 ingredi├źnten (en een beetje bakpoeder) die ik bijna altijd wel in huis heb; havermout, eieren en banaan. Heerlijk te combineren met fruit en of magere kwark. Ook zin in zo een lekker voedzaam ontbijtje? Het recept vind je hieronder.

Eet smakelijk!

 

Havermout wafels

Prep Time: 10 minuten
Servings: 1
Calories: 470 kcal

De basis van dit recept is vergelijkbaar met de Havermout pancakes. Maar het bakken van wafels, als je een wafelijzer hebt, is eigenlijk nog simpeler! In het weekend zin in en verwen ontbijtje? Het recept vind je hieronder.

Eet smakelijk!

Print

Ingredients

  • 100 g Oatmeal
  • 100 g Banana
  • 2 pcs Eggs
  • 1 tbsp Baking powder

Instructions

  1. Prak de banaan in een kom.
  2. Voeg vervolgens de eieren toe en mix het met een staafmixer tot een glad geheel.

  3. Voeg de (fijn gemalen) havermout en bakpoeder toe en mix het geheel tot een gladde massa.

  4. Vet het wafelijzer iets in en schep het deeg op de ene helft van het wafelijzer.

  5. Draai na een tijdje het wafelijzer om, om beide kanten goed te laten rijzen en bruin te laten worden, Als de wafels bruin zijn, zijn ze klaar.


  6. Leg ze op je bord, voeg evt wat kwark en fruit toe.

  7. Njoy!

Nutrition Facts
Havermout wafels
Amount Per Serving
Calories 470 Calories from Fat 54
% Daily Value*
Fat 6g9%
Saturated Fat 1g6%
Cholesterol 7mg2%
Sodium 18mg1%
Potassium 1920mg55%
Carbohydrates 95g32%
Fiber 12g50%
Sugar 13g14%
Protein 17g34%
Vitamin A 65IU1%
Vitamin C 8.7mg11%
Calcium 572mg57%
Iron 5.4mg30%
* Percent Daily Values are based on a 2000 calorie diet.